Értékelő beszélgetés és hatékony visszajelzés – Teljesítményértékelés

A felhatalmazó vezető eszközei

Sok ember számára nehéz őszinte és építő visszajelzést adni. Amikor visszajelzést adunk munkatársainknak, sokan védekező álláspontra helyezkednek. Így van ez a teljesítményértékelés során is. A vezetők a teljesítményértékelés és a visszajelzések során követik el a legtöbb és legsúlyosabb kommunikációs hibákat. De hogyan csináljuk jól?

Miben fog segíteni neked ez a tréning?

  • Ha vezetőként céltudatosabbá szeretnél válni a kommunikációs helyzeteid alakításában, és szeretnél képet, visszajelzést kapni jelenlegi vezetői kommunikációs működésmódodról, valamint új technikákat elsajátítani
  • Ha szeretnéd a csapatod tagjait felelősségben tartani
  • Ha szeretnél úgy delegálni, hogy az eredményes legyen, és ne kísérje rossz érzés benned
  • Ha azt tapasztalod, hogy nem azt csinálják, vagy nem úgy csinálják az embereid, ahogy te kérted tőlük
  • Ha szeretnéd megismerni, kinek mi a mozgatórugója a csapatban
  • Ha szeretnél profi visszajelzővé válni – hisz ez az egyik legfontosabb vezetői technika a megtartás szempontjából

Milyen szerepe van a tudatos visszajelzéseknek, a delegálásnak és a felelősségben tartásnak a motivációban és a teljesítményt ösztönző folyamatban? Hogyan lehet megtalálni a helyes egyensúlyt a pozitív és negatív visszajelzések között? Mi a szerepe és hol van a helye a számonkérésnek és a következményeknek? Kinek kell és lehet visszajelzést adni? Hogyan tudjuk elérni, hogy a kollégák szinte maguktól tudják és megfelelően végezzék, ami a feladatuk? Hogyan biztosítsuk, hogy minden szükséges információ eljusson hozzánk anélkül, hogy mikromenedzselésbe csúsznánk?

A jó visszajelzéshez, felelős munkavállalói magatartáshoz és tartós motivációhoz vezető út buktatói és azok elkerülése. Gyakorlatok konkrét helyzetekre: stratégiák, megfogalmazások, tippek.

A teljesítnényértékelés tréning tematikája

  • áttekintjük a cél elérésének szempontjából legfontosabb vezetői kommunikációs helyzeteket, és azok legjobb gyakorlatait
  • sorra vesszük az esetleges hibaforrásokat, továbbá megtanuljuk azok megelőzését vagy kiküszöbölését
  • helyzetgyakorlatok tapasztalatai alapján összegyűjtjük, hogyan lehet fejlesztő, motiváló módon célt kitűzni, feladatot kiadni, majd értékelni, számonkérni és jutalmazni
  • megvizsgáljuk, hogyan lehet egyénre szabva hatékonyan megfogalmazni a dicséretet és a negatív visszajelzést
  • gyakoroljuk a teljesítményproblémával kapcsolatos beszélgetés-vezetést, valamint áttekintjük a lehetőségeket, hogyan lehet a problémát megelőzni
  • összegyűjtjük a vezetői visszajelzés funkcióit, típusait és helyzetgyakorlatokban kipróbáljuk
  • saját élményen keresztül megtapasztaljuk, milyen hatékony személyes visszajelzést adni és kapni
  • megbeszéljük és felülvizsgáljuk jelenlegi saját vezetői kommunikációs megoldásaidat
  • azonnal bevethető módszerekkel gazdagítjuk vezetői eszköztárad és önismereted
  • azonosítjuk a saját munkatársaidnál alkalmazható motivációs eszközöket
  • objektív képet kaphatsz saját vezetői működésedről
  • megtanulhatod, különböző konfliktushelyzetekben mi a leghatékonyabb stratégia
  • bepillantást nyerhetsz abba, hogyan kezeld a változásokkal kapcsolatos kifogásokat és ellenállást

Helyzetek, példák, jó gyakorlatok.

A képzés időtartama: 2 nap

Ha kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek bármelyikén:

Földváry Beáta

Telefon: + 36 30 552 1734
E-mail: 

Időpont

Érdekel ez a képzés? Írj nekünk és a te igényeidre szabva – csoportos, nyílt vagy egyéni fejlesztésként- megvalósítjuk!

Jelentkezem