Tippek irodavezetők, asszisztensek számára

5 + 1 dolog, amitől Te leszel a nélkülözhetetlen! – Ahogyan egy profi irodavezető látja

Csákics Krisztina, a VGD Hungary business managere tapasztalatai alapján.

Jó asszisztensként már rendelkezel azokkal az alaptulajdonságokkal, szakmai ismeretekkel és készségekkel, amelyekkel hatékonyan végzed el a feladataidat, de amennyiben nélkülözhetetlenné szeretnél válni, akkor ezeken túlmenően nem árt, ha felsőfokon tudod megvalósítani az alábbiakat:

1. Érted és érzed a cég tevékenységét, elkötelezett vagy a hivatásod iránt

Elengedhetetlen, hogy ismerd a céged termékét vagy szolgáltatását, a folyamatokat és a teljes szervezetet – mintha Te lennél az ügyvezető, vagy a cég tulajdonosa. De amíg ő a stratégiára és az üzletépítésre koncentrál, a te feladatod az ő legjobb tábornokaként a hátország működésének zökkenőmentes biztosítása, ez pedig nem megy lojalitás, bizalom és üzleti szemlélet nélkül.

2. Jól működő kapcsolati hálóval és megvásárolható tudásbázissal rendelkezel

Nem kell mindenhez értened, de azt tudnod kell, hol találod meg a megoldásokat a felmerülő feladatokra. Legyen egy jól működő kapcsolati hálód, amely segíteni tud akár egy bonyolultabb fordításban, rendezvényszervezésben, technikai beállításokban vagy olyan feladatokban, amiket jobban megéri kiszervezni.

3. Alkalmazkodás, rugalmasság vs. mondj NEM-et elegánsan!

A hatékonyság alapfeltétele a jó időgazdálkodás és a feladatok helyes priorizálása. Ehhez hozzátartozik, hogy néha nemet kell mondanunk, és csak olyan mennyiségű feladatot elvállalnunk, amelyet a megadott határidőre be is tudunk fejezni. Fontos a hivatásod, de figyelj a munka-magánélet egyensúly megtartására és vigyázz az egészségedre is!

4. Szabályozottság vs. proaktivitás: legyen B terved!

Természetesen követnünk kell a hatályos jogszabályokat és a vállalati előírásokat, sokszor azonban a józan ész, vagy egy nem várt esemény felülírja a jól bevált protokollt. Éppen ezért jobb, ha előre felkészülsz, és készítesz B tervet!

5. Te magad légy a minőség! – a példakép szerep

Magabiztosság, higgadt és kedves kommunikáció, innovatív gondolkodás és problémamegoldás, hatékony ügyfélkezelés, minőségi munka – egy profi asszisztens ismérvei – a hozzáadott érték, amellyel vállalati példaképpé válhatsz – hidd el, nagyon jó érzés!

+1 Folyamatos önfejlesztés – A Tudás örök.

Szeretnél fejlődni valamelyik területen? Irodavezető képzés – Minőségi Office Management

Kiscsoportos, 40 órás tréning, ahol első kézből kaphatsz választ kérdéseidre és gyakorlati, életszerű példákkal is segítjük fejlődésedet!

Iratkozz fel hírlevelünkre hasonló tartalmakért!