Mentorálás

Tapasztalatok bizonyítják, hogy a mentorkapcsolatok motiválják, megtartják és inspirálják a kollégákat. Olyan kapcsolódást tudnak biztosítani, amelyre a jelenlegi körülmények között nagy szükség van: biztosítják a személyes odafigyelést.

Szervezetten, mégis informálisan támogathatjuk a munkatársak integrálódását és fejlődését egy olyan időszakban is, amikor felértékelődik a személyes kapcsolódás fontossága. Nem csak az irodai munka során, de még hibrid működésben is fejleszteni tudjuk ezzel a módszertannal a kollégákat.

Mentorálás, mentor-készségfejlesztés

Kiknek szól  a képzés?

  • Mentorkapcsolatban már résztvevő munkatársaknak
  • Mentorszerepre készülő vezetőknek, kollégáknak
  • Mentorálást fejlesztő, abban támogató szerepben lévő HR-munkatársaknak

A képzés célja

A résztvevők mentorálási tudásának, készségeinek fejlesztése, a mentoráláshoz kapcsolódó kérdéseiknek, dilemmáiknak feldolgozása.

Témakörök 

I. Mentorálás alapjai

  • A mentoring célja és definiálása a szervezeti működésben
  • Mentoring program felépítése és sikertényezői
  • Határterületek és azok kapcsolódása

II. A mentorálási folyamat

  • Kapcsolatfelvétel, ráhangolódás
  • Témameghatározás, a cél kijelölése
  • Akciófázis
  • Tervezettség versus igény szerinti működés
  • Lezárás és értékelés

III. A mentor

  • Személye és szerepe
  • Stílusa
  • Szükséges kompetenciák, készségek
  • Szerepek és felelősségek

IV. A kapcsolat

  • A mentorált személye, igénye, szükségletei
  • A bizalom felépítése
  • A kapcsolatban rejlő jégpályák és azok kezelése
  • Partneri kapcsolat a mentoringban

V. Kommunikáció a mentorálás során

  • Figyelem, megfigyelés és hallgatás
  • Kérdezés, mentorkérdezési technikák
  • Visszajelzések és értékelések
  • Konfrontáció a mentor kapcsolatban

VI. A konfliktushelyzetek feldolgozása

  • Meghallgatás?
  • Állásfoglalás?
  • Megoldás?
  • Inspirálás?
  • Csapdák és kezelésük

VII. Mentorálás a szervezetben és a mindennapi működésben

  • Mentori etika
  • „Ügynöki” szerep átfordítása a mentorált fejlődésébe
  • A mentor transzparenciája
  • Nehéz, „kényes” helyzetek és kezelésük
  • „On the job” mentoring
  • Visszajelzések és megfigyelések becsatornázása a mentoring találkozásokba
  • A vezetői és a mentorszerep határai és szétválasztása a mindennapi működésben
A képzés javasolt időtartama:

3 nap

Ha bármilyen kérdésed van, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek bármelyikén:

Földváry Beáta

Telefon: + 36 30 552 1734
E-mail: 

Időpont

Érdekel ez a képzés?
Írj nekünk és a te igényeidre szabva – csoportos, nyílt vagy egyéni fejlesztésként- megvalósítjuk!